onsdag 30 januari 2013

En till vegetarisk omelett till lunch

Idag blev det omelett igen. Det är min fantasi som inte är så stor. Sedan nyår har jag och sambon börjat tänka lite på våra trivselkilon som inte är så roliga att gå omkring med så nu har vi bestämt oss för att börja äta lite mera medvetet. Inte mera protein i form av kött men minska lite på kolhydraterna och öka på frukt och grönt. Vi äter ingen diet utan använder lite sunt förnuft. Sedan är det ju så att vi är en familj som älskar pasta och goda smörgåsar men det är ok inte lika ofta bara.

Champinjonomelett:
1 person
2 ekologiska ägg
2 msk vatten
1 näve västerbottenost
Olivolja
1 näve hackade ekologiska champinjoner
0,5 näve med hackad ekologisk purjolök

Gör såhär: hacka svamp och purjolök och fräs i olivolja på pannan. Blanda ägg, vatten och västerbottenost. Häll över äggsmeten på champinjonerna och purjolöken. Låt stelna på spisen. Vänd lite snyggt om det går min blev inte så vacker idag men väldigt god. Servera med eko tomater. Smaklig spis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...