måndag 26 november 2018

Julkänsla


Vid middagsbordet idag pratade vi om vad det viktigaste med julen var och vi kom fram till att det viktiga är att man får julkänsla. Julkänsla för minsta trollungen var att man är tillsammans, har pyntat och lyssnar på julmusik. Att man har det mysigt och känner sig glad. För äldsta trollungen var det att äta julmat som risgrynsgröt med kanel och mjölk, julvört med skinka och senap, pepparkakor och lussebullar och att det finns julgodis som clementiner, nötter, choklad och polkagrisar. Jag funderade länge på vad julkänsla är för mig och insåg att det är när jag ser att barnen lite strålar av magi och mycket av det är kopplat till julklappar för mig som vuxen. Inser att där måste jag skärpa mig och tänka om och fokusera på det som barnen tycker är det viktigaste. ATT SKAPA JULKÄNSLA.
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...