onsdag 21 november 2018

Omelett med västerbottenost och tomat

Att göra omelett är lite av en favoritlunch när jag jobbar hemifrån. Tyvärr blir det inte alltid helt lyckade men idag hade jag magiska fingrar och resultatet blev mums. Vispade ihop 2 ekologiska ägg med 2 msk vatten och 1/2 dl västerbottenost. Hackade 1 st ekologisk tomat och hällde i den i äggen. Brynte smör gyllenbrunt och hällde över äggröran, salta och peppra. Väntade tålmodigt och avslutade tillagningen i ugnen på grill i 3 min. Åt med lite grönsaker som fanns hemma. Så himla gott blev det! Den här veckan har vi ätit vegetariskt 3/3 dagar men det svåra är att komma på recept som är utan ost och ägg. Älskar verkligen dessa två råvaror och jag älskar lunch. Så himla viktigt att ta den där pausen mitt på dagen och äta någonting som ger energi så mitt bästa tips i stressiga perioder är skippa aldrig lunchen! /Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...