onsdag 29 augusti 2018

Att planera hösten

Att vara tillbaka i stan skaver lite i mig. Som sagt jag är varken bra på att ha semester eller på att vara tillbaka i vardagen. Kanske är det förändringen jag är dålig på? Häromdagen sa jag till sambon att jag är dålig på att vara vuxen. Inte på det sättet att jag inte tar ansvar eller flyr in i missbruk eller någonting annat som förstör för mig och andra utan bara att jag har svårt att tycka att vuxna saker är roliga, intressanta och givande.

Jag älskar att dagdrömma, jag tänker fortfarande på vad jag ska bli när jag blir stor (trots att jag fyller 40 år nästa år), jag drömmer fortfarande om att prova bo i fjällen, utomlands på landet och i en storstad  eller på Öland ön i mitt hjärta. Om att finna min plats och min grej.

Jag skulle vilja äta glass varje dag och dricka kaffe i solen. Cykla vart jag än ska för att det ger mig en sådan frihetskänsla. Vara i naturen mera än på ett kontor. Rita. Lära mig sticka och baka. Baka äppelmuffins och äppelkaka som jag gladeligen äter med vaniljsås eller vispad grädde varje dag. Eller ett gott bananbröd, ja finns det något godare?

Hoppa på ett tåg och bara åka en vanlig tisdag utan mål och tid att passa. Ja ni förstår. Jag är vuxen så jag gör inte allt det här. Istället planerar jag in hösten med jobb, jobbresor, viktiga leveranser, viktiga datum för trollungarna, viktiga datum för sambon. Jag åker till jobbet och jag åker hem. Men drömmarna ja det finns ju där! Och kanske är det den här hösten jag får mer tid för det andra jag ska i alla fall planera in luckor bara för mig, min tid och för det jag vill göra i stunden!
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...