onsdag 22 augusti 2018

Dinosaurer på Tom Tits

Sista dagarna på sommarlovet gjorde vi ett par familjeaktiviteter som vi pratat om hela sommaren utan att det blivit av i värmen. Är det 30 grader och sol känns det som att man bara vill bada i vår familj och äta glass. Som tur var blev det lite svalare i augusti.

Vi spelade minigolf i Trosa på en väldigt rolig bana, där förloraren dvs jag fick bjuda på sommarens största glassar efteråt och gick på Tom Tits som var min absoluta favorit. På gården fanns en gigantisk dinosaurieutställning och det var så kul att få se det olika dinosarna i naturlig storlek och läsa om de olika giganterna även om mina favoriter var det små. Så fascinerande att det funnits här på jorden. Flera av dem kunde röra lite på sig vilket var riktigt kul att se. Rekommenderar starkt Tom Tits (även om utställningen inte finns kvar) så mycket roligt att prova och i vår familj väcktes verkligen barnens lust till att göra experiment. Bra utflyktmål med eko-reko café också!
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...