onsdag 12 oktober 2016

En liten paus

 
Att ta en paus och gå en promenad eller ta en fika är något jag verkligen uppskattar när stressen ligger i kroppen och andningen går lite för fort eller oron gör sig påmind. Ibland med sällskap men helst själv. Det är min största lärdom för mig själv att ta stunder bara för mig. Att vara ensam och låta mina egna tankar komma och gå, släppa på några och få struktur för några. Att ta tid till att samla mig och få klarhet i vad jag vill, hur jag mår och vill må.
 
Favoriten just nu är ekologiskt Chaite från Friggs med skummad mjölk, kanel och lite honung. Så nu ska jag njuta i 10 minuter och bara ta en paus denna gråa onsdag för att sedan jobba ett par timmar till.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...