söndag 16 oktober 2016

Att planera inför höstkyla och vinter

Något som jag glömmer när det blir för mycket stress är att planera. Planera in vila, återhämtning och egen tid (oavsett om man gillar ordet eller ej så behövs det i en familj på fyra). Jag glömmer också att man med ganska små medel kan ligga steget före när det gäller alla det där små sakerna som man har runtomkring sig i livet. Det där smågrejerna som finns på att göra listan som alltid är lång. Som jag helt enkelt inte orkar hålla koll på. Som hjärnan släpper för den fokuserar på att försöka vara en ok förälder och prestera ok på jobbet.

Smågrejer som att barnen växer och behöver nya kläder eller att ops snart är det kallt och här står vi som det enda föräldrarna i världen som inte fixat allt det där som behövs inför kylan som underställ, tjocka tröjor, vinterjackor och termobyxor och vinterskor m.m.

Då kan jag bli glad över att samhället i övrigt tänker åt mig att instagram-vänner tipsar om ekologiska underställ med rabattkoder just nu! Att andra föräldrar och vänner ligger steget före och planerar så att jag också kan följa efter få det gjort enkelt från soffan när jag vilar och har återhämtning. Att se tipsen bara som tips utan att bli stressad utan bara påmind och hjälpt till att ja just det det är oktober nu och att ställa frågan vad har trollungarna vuxit ut. Att i fem minuter göra det där inköpen så att man kan pricka av åtminstone en punkt på att göra listan. Ett sånt tips fick jag idag och vist fick jag stryka en punkt på att göra listan, tack för det och tack för vänner både i verkliga livet och sociala medier!

Dagens två tips för enklare eko-reko vardag: Dilling ett dansk ekologiskt och Svanenmärkt klädföretag som gör underkläder och underställ i merinoull för både stora och små och där man just nu kan med koden EKOTIPSET få 25% rabatt tack vare instagram-vännen @ekotipset. Ett bra instagramkonto att följa för oss som vill handla eko-reko men inte har en plånbok med oändliga resurser. 

//Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...