söndag 13 maj 2012

FEL + FEL = RÄTT

Härlig söndag och fantastiskt väder. Vi tog bilen på utflykt till ett fint naturreservat precis utanför Stockholm, Nyckelviken. Att ta bilen är ju kanske inte så rätt om man ska tänka på miljön men jag är ingen bilåkare dagligen för jag har inte ens körkort utan jag åker bil på helgen när familjen ska åka på roligheter eller tråkigheter.


Vi kikade runt och njöt av solen och att vara ute. Fikade på kaféet och där uppstod dagens andra fel efter bilåkandet. Ekologisk mat nej, ekologiskt kaffe nej, ekologisk dryck ja jajamensan. Gjorde en deal med mig själv och beställde ekologisk dricka, pannkakor i alla fall vegetariskt och en cappuccino (kunde bara inte låta bli). Måste bli lite mera påläst om det finns ekologiska kaféer på utflyktsmål runt Stockholm eller packa en trevlig eko-reko picknickkorg.
Efter utflykten blev det hemfärd med stop i mataffären och där blev allt rätt bara en massa ekologisk mat. Summering av dagen fel + fel avslutades med rätt. Godkänd dag i alla fall för att vara dag 3 mot EKO PARADISO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...