måndag 14 maj 2012

Att behöva förnya garderoben

Kläder, det ständiga dilemmat. När jag var liten sa min mamma alltid "det viktiga med kläder är att man är hel och ren". En inställning som jag tagit med mig på så sätt att jag saknar en personlig stil. Jag saknar också en basgarderob och det beror främst på att jag är en impulsiv shoppare som alltid letar bland rea hyllorna. Istället för att handla det jag behöver kommer jag hem med diverse mönstrade plagg som inte passar med varandra för att sedan bära jeans och tröja när jag går till jobbet. Och inte ens jeansen och tröjan sitter riktigt bra för jeansen har jag handlat på rea i en modell som inte passar min kropp. Nu ska jag ta nya tag och kontroll över min garderob.
Några grundregler:
  • Rensa ut allt som inte passar och som jag inte använder. 
  • Sluta handla impulsivt. 
  • Handla ekologiska kläder och skor. 
  • Handla efter funktion och i basfärger.
Idag har jag handlat lite hemmamys kläder inte så glamoröst men precis vad jag behöver och självklart är alla plaggen i ekologisk bomull!


Hildur





1 kommentar:

  1. Min garderob är ful av saker som inte passar efter en graviditet. Usch så trist det är.

    http://kattakvack.se

    SvaraRadera

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...