torsdag 17 januari 2019

Boktips i januari "Bränn alla mina brev" av Alex Schulman

Bränn alla mina brev (pocket)
 
Jag är ingen snabbläsare men denna bok läste jag ut på två dagar. Jag var helt fast i dessa livsöden, deras kärlek, rädslor och den vrede som funnits och burits i Alex Schulmans släkt. Hur ett triangeldrama kan forma så många människors liv i generationer. Och varför en älskad familjemedlem får sätta humöret, stämningen och känslorna för alla närvarande. En kvinnohistoria, två mäns historia och en historia om kärlek. Att alla tre dessutom har skrivandet, ordet och berättandet som sitt yrke gör det så intressant och levande. Att historien läggs som ett pussel bit för bit, händelse efter händelse fångar mig som läsare. Alex Schulman berättar historien på ett naket och vackert sätt och går melodiöst mellan dåtid och nutid. Så sant i en nutid där så mycket är falskt.
/Hanna
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...