torsdag 14 juni 2018

Att fira in sommaren på restaurang x 2

Efter att äntligen ha blivit frisk från luftrörskatarren var det dags att göra någonting socialt med kvinnorna som står mig närmre än det flesta i mitt liv. Vi träffades på den lokala restaurangen och åt fantastisk mat och drack ett glas vin. En tradition som vi har att ses på lokal och fira in sommaren. Prata, skratta, prata lite mera och skratta lite mera. Om allvarliga saker, lättsamma saker och om livet mitt i livet. Jag känner mig så tacksam över det där kvinnorna som ger goda råd, lyssnar och delar med sig av sina erfarenheter. Och så glad över att det finns i min närhet och mitt liv.
Dagen efter återvände jag till samma lokala restaurang men denna gång tillsammans med familjen för att fortsätta fira in sommaren. En av barnen valde en vegetarisk hamburgare och en med kött. Själv valde jag samma sparrisrätt som kvällen innan. Sparris med bovete och en smörsås som var så fantastisk god och nytt för mig en charktallrik som var lika god den. Att sitta med barnen såhär får mig verkligen att tänka på hur stora det blivit och hur roligt det är att göra saker tillsammans. Att samtala om sommaren och vilka förhoppningar som varje familjemedlem har. Middagen avslutades med chokladglass till trollungarna och cappuccino och varsin tryffel till sambon och mig. En fin onsdag och en bra start på sommaren tillsammans! Även om det dröjer till semester så infinner sig semesterkänslan!
/Hanna   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...