söndag 10 juni 2018

Att bli surtanten

Jag blir en riktig surtant när jag är sjuk. Det är som att det inte ingår sjukdomar i mitt liv och framför allt inte att bara ligga i sängen. Första dagen går det bra när jag har så hög feber att jag inte kan göra någonting annat men sen när jag lyssnat klart på ljudböckerna och jag vet att jag bara ska vila då kommer det krypande och surtanten visar sig.

Surtanten vill inte vara sjuk, inte ligga i sängen, inte få återhämtning, vila eller hämta andan. Hon vill vara aktiv mera aktiv än vad jag är en vanlig vardag. Tvätta, diska, vika tvätt, plocka, titta på tv, jobba lite på datorn, gå en pw och gärna samtidigt som hon tjatar och skäller lite. Hon är verkligen inte rolig och bekymmersrynkan syns precis hela tiden. Hon muttrar och fnyser. Hon tittar på Instagram säkert 1000 gånger och surar över hur härliga allas liv är medan hon minsann måste vara inne och får hostatacker varje gång hon viker en t-shirt eller lyfter huvudet från kudden. Men så är hon surtanten missnöjd och avundsjuk. Det är tur att hon bara kommer fram när jag är sjuk!
Idag tror jag dock att hon pikar för nu idag börjar det äntligen (ta i trä) kännas lite bättre!
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...