onsdag 26 april 2017

Paris och lite ångest


Sambon och jag har varit en långhelg i Paris och mött våren. Vi har promenerat, tittat på sevärdheter, shoppat en del och det viktigaste enligt oss ätit gott. Njutit av att ha varit tillsammans bara vi och pratat massor om hur stora barnen har blivit, om livet mitt i livet, om sommaren och om stressen/hälsan. Det där som definierar oss så mycket som en familj i en storstad som lever familjeliv.
Det viktiga värdena för oss.

Samtidigt som vi var i Paris hände en helt fruktansvärd händelse på torsdagskvällen då en polisman blev dödad på öppen gata i centrala Paris. Känslan av att onda människor finns överallt blev så slående då det inte var länge sedan terrordådet på Drottninggatan i Stockholm och vi kände nog båda två bara det inte är ett terrordåd och om det är det hur påverkar det söndagens val? Ibland känner jag mig lite för skör vid sådana här händelser som att jag inte riktigt kan ha distans eller bara skaka av mig det som händer runt om kring mig. Kanske kan det vara positivt i vissa lägen men ibland vill jag vara starkare och mera rationell. Ångesten blir så påtaglig och sömnen lite sämre. Samtidigt går det ju inte att bara dra täcket över huvudet och stanna i sängen innanför hotellrummets fyra väggar. Så det gjorde vi inte heller, vi gick ut och mötte en stad som utstrålar frihet, jämlikhet och broderskap!

För er ekonördar vill jag bara passa på att tipsa om två fantastiska matkedjor Naturalia och Bio c´ Bon som båda två har alla tänkbara ekologiska livsmedel och finns lite här och där i staden. Jag passade på att köpa frukt, lite mellis i form av hummus, gott glutenfritt bröd och rädisor och dryck, mums! Paris en stad vi vill besöka igen!
/Hanna

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...