onsdag 5 april 2017

Bästa bananbrödet


Jag älskar bananbröd till fika det är sådär lagom onyttigt och jag kan unna mig det mitt i veckan. Det bästa tycker jag dock är att det är enkelt även om man inte är en hejare på att baka vilket jag inte är. Har alltid haft lite dåligt självförtroende i just bakning. Bananbrödet är som bäst när det bakats på ekologiska ingredienser och precis kommit ur ugnen med smör och lite kanel på. Tillsammans med en balja te eller kaffe med mjölk. Mys en vanlig onsdag!

Bästa bananbrödet:
100 gram eko smör
1 dl eko socker
2 dl eko havremjöl
1 dl bovetemjöl
o,5 dl majsmjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk eko vaniljsocker
Kanel
1 nypa salt
2 st eko stora bananer (gärna övermogna)
2 st  eko ägg

1) Blanda alla torra ingredienser
2) Mosa bananerna, blanda med ägg och smält smör.
3) Blanda det torra och blöta ingredienserna.
4) Smöra en brödform.
5) Häll över smeten och grädda på 175 grader i ca 45 minuter.

Smaklig fika!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...