tisdag 18 april 2017

Fin påskhelg!

Vi har haft en superfin påskhelg i år och hunnit med både att vila på landet och umgås med nära och kära. Och det viktigaste av allt vi har fått en ny familjemedlem som är 6 månader gammal och heter Petter. Barnen har länge önskat sig ett husdjur men då jag är pälsallergiker är det inte så lätt plus att vi bor i stan och båda jobbar utanför hemmet. Vi ville alla gärna ha en hund men insåg snabbt att det går ju inte så som livet ser ut idag. Petter är väldigt gullig och social och samtidigt lite reserverad vilket inte är så konstigt vi är ju helt nya människor för honom. Han ska få en kompis också tänkte vi men just nu blir han själv det kommande veckorna. Trollungarna blev så glada när det fick honom så nu gäller det att lära känna varandra ordentligt.

I min familj när jag växte upp gav vi varandra påskpresenter på påskafton och den traditionen har jag tagit med mig så trollungarna fick varsitt stort ägg (som det hittade efter att ha gått på äggjakt i trädgården) med pikétröjor i ekologisk bomull från H&M, varsin liten legosats, Pokémon kort och varsitt miniägg med godis. Tyvärr är inte barnen så förtjusta längre i Ekorrens ekologiska godis så det fick bli ett hopplock med lösgodis och mycket choklad som jag intalar mig själv är bättre även om jag vet att det inte stämmer. Till nästa år hoppas jag att jag har lite mera tid för att hitta mera ekologiska grejer. På påskafton besökte vi mamma & pappa som bjöd på lunch med ägghalvor, sill, vårsallad och underbara ostar det mesta eko-reko och så gott. På kvällen blev det laxsida med hemmagjord pesto och potatissallad också det med ekologiska råvaror och så gott det också. Kvällen avslutades med en påsktårta från bageriet och mycket bus med sockerstinna barn. En fin påskafton och en fin påskhelg! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...