söndag 5 mars 2017

Sportlov i Järpen/Åre





Vi har haft sportlov en hel vecka uppe i svärföräldrarnas stuga utanför Järpen. Även om det inte var allt för länge sedan vi var uppe slog denna vecka alla våras förväntningar. Trollungarna älskade skidskolan och riktigt lyste av självförtroende på skidorna när det svischade ner för backen. Tänk vad viktigt det är att hitta självförtroendet och tro att man fixar det här. Det går! Jag kan! Själv tog tröttheten lite över i mitten av veckan och jag fick lite fysiska reaktioner (mini panikattacker) som jag nu lärt mig hantera i vardagen ganska bra nu genom mina tankar och min andning något jag inte alltid fixar. Det kryllade av människor i Åre som ville åka skidor, äta på restaurangerna och vara i värmestugorna. Vi hittade en grillkåta efter några dagar där vi gjorde medhavd lunch mellan trollungarnas skidskola. Vi grillade korv, hamburgare och år smörgåsar med varm nyponsoppa och det fungerade riktigt bra. Eko-reko och svenskt kött och för oss ett bättre ekonomiskt alternativ. Lilla trollungen blev trött vid kl 14 tiden varje dag men det gjorde ingenting då intog vi värmestugan med russin, festis och chokladbit.


Väl hemma i stugan fick vi sköna eftermiddagar och kvällar och spelade monopol, grönsaksdippade och lekte utanför stugan i snön. Helt enkelt en väldigt fin vecka med familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...