onsdag 22 mars 2017

Sevärd kärleksfilm Sadece Sen




Igår såg jag en sådan vacker film av regisören Hakan Yonat "Sadece Sen". Jag vet inte om det var bildspelet, ljussättningen, stämningen eller musiken men jag fick tårar i ögonen och blev riktigt tagen.
Den var så oerhört vacker och språket orden så vackra. Flera av mina vänner vet att jag gillar berättandet i Turkiska serier och filmer men det här var utöver det vanliga. Kärleken mellan den blinda kvinnan och den föräldralösa före detta boxaren båda så osynliga men synliga för varandra. Kan ingenting annat än att rekommendera denna vackra film och det bästa av allt är att den till och med finns på Netflix. Så se den och var inte rädd för att gå utanför boxen och välja en film från icke engelsktalande land!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...