torsdag 1 september 2016

Gotland i slutet av augusti







Jag har varit ett par dagar på jobb på Gotland. Vilken underbar ö det är och vilken natur. Stor variation i form av allvar, myrar, sjöar, kalkbrott och skogar. Vädret var dessutom fantastiskt och augusti vindarna ljumna. Ulltröjan var bara på tidig morgon och på kvällen. Jag försöker att minska på användandet av fleecetröjor och tycker faktiskt att det går ganska bra med lite lager på lager och favoriten en bra ulltröja. Vi besökte naturreservatet Bästeträsk på öns norra sida. Så otroligt vackert och man ville ju bara stanna upp och ta ett dopp (tyvärr hann vi inte med det men nästa gång). Vi åt lunch i Valleviken på Sjökrogen väldigt god mat och genuine med lokala råvaror. Lammfärsbiffar, rostade rotfrukter, skysås och ramslökssås, så gott!



Efter lunchen besökte vi Blå Lagunen. Jag har tidigare varit där men då under högsäsong och oj vilken skillnad. Folktomt och så vackert. Gotland jag kommer tillbaka och då för att se lite mera på det ekologiska utbudet och mathantverket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...