tisdag 27 november 2012

Min syn på julklappar

Min syn på julklappar är ganska okomplicerad. Jag tycker att barn ska få leksaker, böcker, filmer och kläder på julafton. Några paket som de önskat sig och några som de behöver. Lite nytta och mycket nöje. Däremot tycker jag att man som förälder ska tänka sig för lite och handla julklappar av god kvalité som barnen kan ha nytta av länge och som kan ärvas. Julklappar som stimulerar till fantasilekar och låter barnen resa och växa. Använder man dessutom sin egen fantasi behöver det inte bli så dyrt.

Jag tycker heller inte att barn måste få så många julklappar utan ett par stycken räcker.
Som förälder tycker jag inte att man ska skuldsätta sig för att ge sina barn dyra presenter eller ett berg med julklappar. Tips är att titta på leksaker på nätet och i second hand-affärer. Till lite större barn kan man ge bort en upplevelse som inte behöver kosta en förmögenhet museibesök, biobesök eller klippkort på badhuset.

I år satsar jag på få men eko-reko julklappar till både stora och små som håller bra kvalité men samtidigt inte kostar en förmögenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...