söndag 11 augusti 2024

En vecka i Jämtland

Vi har varit en vecka i Jämtland. Gått dagsturer på fjället, bowlat i byn och ätit gott. För mig känns sommaren alltid som härligast när vi är där. Jag tror att det är vyerna och att tankarna och stressen försvinner direkt ur kroppen vid första andetaget. Att fokus ligger på vandring gör också att vardagen med jobb, skola, att ta hand om huset och att förbereda för hösten känns långt borta. Sommaren känns lugnare och tempot går ner. Dagens mål är bara att vara i naturen och att komma överens om en lagom dagstur. I år gick vi Välliste-runt på 12 km, Grofjällsrundan vid Edsåsdalen på 11 km och till Ristafallet en tur på 5,5 km om man väljer att gå längst den ena sidan. Alla tre turer var riktigt fina och jag hade gärna stannat kvar en vecka till, Jämtland har en speciell plats i mitt hjärta och sommarsemestern känns inte komplett om vi inte varit där.
/Hanna   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skördetid och äppelår

I år fick inte vi något lyckat odlingsår. Tiden och orken räckte inte riktigt till och lusten infann sig inte riktigt. Därför är jag...