måndag 1 juli 2024

Sommarens första semestervecka

Det blev en fin första semestervecka på Mörkö. Vädret har verkligen varit fantastiskt.  Vi har ätit glass i stora lass, en massa sommarmat, haft tid för långa promenader, haft tid för att träffa syster yster med familj och en tuff minigolf omgång. Rastlösheten jag brukar känna infann sig bara en dag. Jag brukar tänka att jag är dålig på att ha semester men det jag är dålig på är nog att berätta vad jag behöver och vill. 
I sommar har jag som mål att fortsätta med mina nya goda vanor och att sätta nya mål för varje vecka och att bli bättre på att just förklara vad jag vill. 

Mina veckomål kommer se ut såhär: 
Styrketräning 2 ggr/30 min
Långpromenad 2 ggr/60 min
Äta frukt och grönt varje dag
Bada när vädret tillåter 
Dricka mindre vin (något som är extra viktigt nu i min hälsoresa och som jag inte saknar trots att sambon är vinimportör)
Läsa och lyssna på böcker
/Hanna 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett besök i Tåkern

Jag har varit ett par dagar med jobbet i Östergötland för verksamhetsplanering. Och vilka dagar vi fick. Hösten är verkligen otrolig...