tisdag 27 augusti 2024

Så var höstterminen igång

Det är mycket som händer vår lilla familj i höst. Vår stora trollunge började i förra veckan på gymnasiet och jag kan inte förstå att han nu är så stor. Gymnasietiden tyckte jag själv var lite orolig allt var nytt och samtidigt skulle man hitta sin plats och veta vem man var och vad man ville. Inte alltid det enklaste. 

En av mina bästa vänner lärda jag känna under gymnasiet och jag är så glad över att just hon finns i mitt liv och att vi varit vänner så länge. Att vi vågade prata med varandra den där första veckan i det långa tegelkorridorerna var verkligen tursamt. Bättre vän får man leta efter. Jag håller tummarna och hoppas att min son kommer att finna sina hjärte-personer som han kan vara sig själv med under denna lite oroliga tid. Och att han kommer att gilla sitt valda program, skolmiljön och utmaningarna han kommer att ställas framför i att lära nytt och utvecklas. Att han är modig och antar utmaningen. 

Jag själv har också valt att studera på deltid i höst, hållbarhet, någonting som jag brinner för. Jag kommer både att läsa på Folkhögskola och en kortare kurs som mer riktar sig mot min bransch, byggbranschen. Jag ser fram mot att få lära mig nytt och att inspireras. Och jag hoppas att det ska ge mig lite av en gnista tillbaka. Som jag saknat i min yrkesroll den sista tiden. Jag har insett att för mig är kunskap och utveckling otroligt viktigt för att jag ska känna driv och glädje i vardagen. Det behöver inte vara stora saker men att vara i en framåtrörelse ger mig så mycket. Jag hoppas att gnistan kommer tillbaka. 
/Hanna

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skördetid och äppelår

I år fick inte vi något lyckat odlingsår. Tiden och orken räckte inte riktigt till och lusten infann sig inte riktigt. Därför är jag...