onsdag 2 oktober 2019

Början på något nytt och oktober

Jag har börjat skolan igen. Bara att skriva den raden känns lite konstigt men det är precis det jag har gjort. Jag har börjat en skrivarkurs med målsättningen att skriva en bok. Det känns så konstigt, roligt, läskigt och alldeles galet på samma gång. Visst jobbar jag fortfarande men bara deltid 65% rättare exakt och övrig tid skriver jag. Utbildningen jag går tror på produktion så varje vecka ska jag ge respons på 5 texter samt skriva på mitt egna manus och lämna in en egen skrivuppgift. Att få vara kreativ och gå in i olika känslor känns ännu lite jobbigt och svårt men jag hoppas att det kommer att släppa. Att bara få göra någonting annat var nog precis vad jag behöver just nu. Att få fokusera på någonting eget och bara för mig. Som inte har med familjen att göra eller jobbet. Så i morse lämnade jag i skolan, tog en promenad och köpte kaffe. Återvände hem och skrev fyra sidor. Så nöjd över dagen!

Nu är det ju oktober en månad med kalas för våran del och i år även ett bröllop. Det ska bli superkul. Det var länge sedan vi var på bröllop nu och jag hoppas verkligen att det ska vara en sådan där fin och krispig höstdag. Annars brukar oktober vara en ganska så lugn månad med goda grytor, musslor och massor av te och chokladbollar. 

/Hanna
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...