söndag 27 oktober 2019

Boktips i oktober Nora eller Brinn Oslo Brinn av Johanna Frid

Nu i regnet och mörkrets tid passar väl ingenting så bra som ett boktips. Nora eller Brinn Oslo
 Brinn är en av de bästa böckerna jag läst på länge. Huvudkaraktären Johanna väcker så mycket känslor och hennes smärta, svartsjuka och oförmåga att bara sluta förfölja sin pojkväns ex Nora är skildrad på ett sånt naket sätt. Jag tycker inte illa om Johanna men det är inte så att jag älskar henne heller. Däremot blir jag fascinerad, berörd och känner hennes smärta och avundsjuka i min egna kropp som läsare. Att tillåta sig själv att grotta ner sig i två känslor så som Johanna Frid gör i denna bok är så modigt och kan inte lämna någon läsare oberörd. Så läs förfasas och känn med Johanna, Emil och Nora. 
/Hanna

 
Titel: Nora eller brinn Oslo brinn
Författare: Johanna Frid  
Förlag: Ellerströms förlag  
Utgivningsdatum: 2018-10-25  
ISBN: 9789172475342 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...