onsdag 16 oktober 2019

En helg i kärlekens tecken

I helgen gifte sig några barndomsvänner till mig. Så modigt och härligt att fira kärleken efter så lång tid tillsammans. Volvo, villa och två fina barn senare. Bröllop är verkligen speciella. Så mycket nerver och känslor. Vackert som bara den. Unnar dessa två evig kärlek!

Har ju bestämt mig för att jag måste sälja kläder för att kunna köpa någonting nytt så det var precis vad jag gjorde innan bröllopet skickade iväg tre kassar som jag hoppas ska ge nytt liv i någon annans garderob och redan efter ett par dagars försäljning hade jag sålt riktigt många plagg och kunde unna mig någonting nytt till bröllopet. Jag kände mig riktigt fin i min nya svarta klänning med rostgula löv, svarta strumpbyxor och lackskor i herrmodell. Klänningen kommer jag kunna ha under höstens fest med jobbet och kanske till och med på julafton. Ett fel närmare rätt om man ska se det från ett miljöperspektiv.  

Oktober har varit fylld av en intensitet som jag hoppas ska lägga sig snart. Att skriva på ett bokmanus kräver en hel del och samtidigt har jag haft mycket på jobbet. Jag hoppas att jag inte har tappat några bollar. Försöker meditera ett par dagar i veckan och att gå promenader det hjälper mig att fokusera och hitta min inre kärna. Nu kommer en skolhelg och det ska bli superkul med ett nytt författarmöte och väldigt pirrigt att ge muntlig respons. Jag hoppas att jag kommer att hitta orden och hinner förbereda mig väl. Vi tog en riktig höstpromenad i söndag och jag tog den här bilden med mobilen. Ett fint ögonblick! Hoppas på flera sådana här fina soliga dagar. 
/Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...