söndag 18 augusti 2019

Att landa i augusti

Tänk att en månad kan bjuda på så många blandade känslor. Lugn, glädje, kärlek, pirrighet, lite oro och lite skav. Summering av sommaren som gick väldigt fort i år utan att vi hunnit med eller gjort så särskilt mycket. Vi har varit på vårt landställe vid havet, ätit långa frukostar, spelat pingis, ätit glass och badat. Gjort små utflykter med båten. Druckit en massa kaffe. Spelat spel. Gjort en utflyt till Stendörrens naturreservat. Jag har fyllt 40 år och vi har varit i Jämtland och vandrat. Ja känslan är att semesterdagarna bara har rullat på. Skönt det också men lite utan reflektion. Vi har varit i dagarna och vilat mycket.


Nu är vi tillbaka och hösten känns verkligen i luften och vemodet i bröstet även om det denna höst blir lite annorlunda för mig, jag ska nämligen gå på en folkhögskola i höst och skriva. Det ska bli så otroligt roligt och känns lite läskigt också. Det har varit en dröm men precis som drömmar är så kan det ju ibland vara som roligast just när det är en dröm. Varken mera eller mindre. Så hösten kommer att fyllas med jobb och skola 50/50. Jag har inte studerat sedan barnen kom år 2008 så det känns lite extra pirrigt. Som en extra satsning på mig själv. Så mina förhoppningar på hösten är att den kommer att fyllas med:
  • Skrivande
  • Roliga jobbprojekt (vet redan två som känns lite extra kul)
  • Tid för vänner
  • Tid för att vara i naturen
  • Tid för att vara i köket, baka och göra vegetariska grytor
  • Tid för massa mys med barnen då sambon kommer att vara på vift mycket så kan det ju vara ibland.
  • Tid för mig själv och för att reflektera.
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...