lördag 3 augusti 2019

Att fylla 40 år

Så kom då dagen som jag haft så mycket ångest hela våren inför. Inte så mycket för själva dagen utan mera milstolpen i livet. Summeringen av tiden och åren. Jag har känt mig rätt så gammal. Tittat på andra 40-åringar och tänkt att det ser ut som 30-åringar medan jag känner mig som 100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann. Jag har känt mig rastlös och lite sliten i mig själv samtidigt som jag har haft en del saker i kroppen som har utretts med mer eller mindre goda resultat. Det har sammantaget känts som jag har en kamp mot klockan på något underligt sätt samtidigt som jag i det stora har mått bra, trivts på jobbet, familjelivet funkar, älskar kören och är så tacksam för det jag har.
Sedan vaknade jag på 40-årsdagen och kände mig precis som vanligt. En fin sommardag när solen skiner, värmen värmer och familjen är glad. Barnen är nöjda, riktigt fin frukost är framdukad och det där med att fylla 40 år känns inte så viktigt men det runt om kring är viktigt. Att få vara med familj. Skapa tillfällen för nära och kära. Dela måltider, historier och skratt. Ha sitt sammanhang och sin kontext. Så jag är så glad över att jag samma dag bjudit in till en mindre fest för mina föräldrar, svärföräldrar, lite släkt och mina närmsta vänner. Att fylla 40 år blev inte ångest utan det blev just en dag med massa fina nya minnen omgiven av människor jag älskar och ett kalas som avslutades med fyrverkerier över fjärden och lycka i bröstet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...