söndag 23 december 2018

Bra uppladdning inför julafton

Efter lite planering, plock och städ kom igår några vänner över och fikade. Ingen avancerad fika utan nybakade lussebullar, pepparkakor med ädelost, sorry alla miljövänner en Aladdin ask och lite glögg och julmust. Så otroligt mysig bara att få sitta ner, glömma stressen för en stund och umgås, prata om livet. Krama om varandra och önska god jul.
Det jag är mest ledsen över sedan jag blev så trött och sliten är att orken och reservbatteriet inte riktigt finns för att träffa familj och vänner så mycket som man vill. Att vila har liksom fått prioriteras utöver det man måste i form av jobb och familjeaktiviteter. Nu när jag är så mycket bättre största delen av tiden (dåliga dagar någon gång i bland) hoppas jag att mysiga fikor, AW med vänner och att umgås med andra familjer ska prioriteras år 2019. Och gärna hemma i den miljön som jag gillar allra bäst just nu (förutom Bratteggen och Åre).  
Efter fikan planerade vi lite mera och sambon åkte iväg för att fixa det sista medan vi gick ut för att gå i motionsspåret. Älskar att vi har det så nära och att barnen också tycker att det är skönt att komma ut bara man lockar med lite fäktning på vägen. Att dessutom gå i nysnö och bara prata tycker jag är mysigt. Mera sånt också år 2019.  
Tillbaka hemma igen åt vi middag och tittade på "Ensam hemma" önskemål från barnen och det skrattade verkligen högt flera gånger. När det väl somnat gjorde sambon köttbullar och jag började slå in julklapparna. Så nu är vi redo.
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...