lördag 9 juni 2012

A better choice!

Blir så glad när jag ser att det stora kedjorna försöker föra in ekologiska produkter. Denna gång handlar det om tygskor i ekologisk bomull. Serien heter "a better choice" och finns på Din sko. Såg både dam och barnskor. Kunde inte låta bli så jag köpte mig ett par blåa tygskor och inte var det så mycket dyrare heller.

Att försöka vara en medveten konsument handlar för mig om att vara nöjd med den jag är och det jag har. Måste dock erkänna att jag har ganska mycket kläder och skor så nu har jag bestämt mig för att börja rensa och ge bort sånt jag inte använder. Jag hoppas att någon annan kan ha nytta av mina gamla kläder och skor och att det blir lättare för mig i framtiden att göra a better choice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...