tisdag 2 augusti 2022

Dagar i juli, sommarlov, semester & inflammation i ytterörat

Juli är en födelsedagsmånad på min sambos sida. Båda av barnens kusiner fyller år och svärfar. I år firades samtliga födelsedagar traditionsenligt på landet. Med fika kl 15 och gemensam grillmiddag på kvällen. Helgen innan gick vi även på sambons kusins 50-årsfest utanför Viken, Helsingborg och passade på att göra det till en utflyktshelg med lunch och sightseeing i Höganäs. Gillar verkligen den delen av Skåne, så himla fint landskap och små gårdar överallt. Vi passade också på att gå på beredskapsmuseet när vi var där, ett väldigt aktuellt och lärorikt museum. 
 
Efter firandet av födelsedagar började jag min semester. Vädret var dock lite svajigt så att åka till stugan utanför Järpen kändes inte så himla lockande. Istället blev det tid på landet och hemma. Hemma passade vi på att bowla och att äta Tapas. Båda aktiviteterna fanns med på vår sommarlovslista som vi gör varje år. En annan aktivitet som fanns med var att plocka blåbär och den aktiviteten hann vi också med. Sista veckan i juli fick jag inflammation i ytterörat och behövde uppsöka doktor. Nu blir det inget mera badade med doppande av huvudet denna sommar men som tur är har jag inte lika ont längre och efter ett par dagars vila kunde jag uppta semestern igen även om jag är lite begränsad. Lagom tills att jag började friskna till närmade sig min egna födelsedag och finvädret återkom med sol och milda vindar, så skönt!
/Hanna
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...