måndag 7 mars 2022

Sportlov 2022

 
Vi tillbringade sportlovet i ett vintervackert Jämtland. Tyvärr så gjorde jag illa axeln första skiddagen och fick ordinerad vila nästan hela sportlovet. Övriga familjen lyckades dock susa ner för backarna och i längdspåren. Vi har haft en del dåligt väder när vi varit uppe på loven men i år var det ren vintermagi med snö, sol och lagom kallt. Att vara en familj på fyra gör ju rätt så lätt att det blir saker som skaver och just nu med en tonåring och två trötta föräldrar känns det verkligen som att vi inte alla drar åt samma håll, trots det fick vi många fina dagar. 
 
Att det parallellt pågår ett krig i Europa är nästan svårt att ta in. Jag minns så väl kriget i Jugoslavien som påverkade mina ungdomsår och hur vi välkomnade nya elever till skolan och pratade om kriget och vikten av fred. Med detta informationsflöde som vi har idag känner jag att det är superviktigt att vi pratar mycket med varandra hemma och att barnen får ställa frågor och reflektera. Så viktigt och så svårt. Jag hoppas så att detta krig kommer att bli kortvarigt och att man finner en väg fram i konflikten. Att medmänsklighet, trygghet, värme och demokrati vinner. 
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...