måndag 7 december 2020

Hej december!

December har bjudit på två riktigt gråa veckor och jag måste erkänna att det gjort mig trött och sliten. Trots små ljusa stunder med familjen är julkänsla lika med noll. Vi har hängt upp alla fina stjärnor (tyvärr några nya då det vi haft i 13 år inte höll längre), tittat på julfilmer och adventskalendern, bakat lussebullar och mjuk pepparkakasmuffins och smakat på glöggen. Men känslan är fortfarande noll. Igår firade vi min systerson på födelsedagen med ett coronaanpassat kalas och åt Italiensk buffé det var så gott och skönt att glömma julen för en stund. Nej julen julen julen jag är nog inget stort fan. 
/Hanna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...