måndag 21 december 2020

Första jullovsveckan

 Vi inleder jullovet på lite olika sätt i familjen. Jag med att jobba och det andra tre med att vara lediga, titta på film, spela tv-spel och mest fika. Försöker få dem ut på promenader men det går sisådär. I helgen lyckades vi i alla fall fånga en strimma solljus på foto, hör inte till vanligheten denna december. 
 
Vi inhandlade och klädde julgranen i helgen också lite tidigare än vanligt då vi behövde piggas upp lite och maxa julkänslan. Jag har helt gått på linjen i år att man måste pyssla, baka och pynta för att känna julkänsla. Så det har vi gjort. Igår gjorde vi Pärlans vaniljkola med havssalt blev väldigt smarrigt och första gången vi inte fick en stenhård kola! Åt också ett minijulbord hemma i fredags med en rad gosaker tyvärr blev vi väldigt mätta väldigt fort men det var bra att träna lite innan självaste julafton.
 
Denna vecka blir lite spretig men det känns som spretiga tider så så får det vara. Nu håller jag bara tummarna på att det sista julklapparna hinner levereras innan julafton, svettigt värre. Jag antar att jag inte är ensam om att ha beställt hem klappar till denna jul. I år  har jag bara köpt julklappar på nätet och har försökt att handla från lite mindre butiker som tex. Kinoko, Åre chokladfabrik och Ängshem men nu väntar jag på det allra sista paketet från Panduro. 
 
Hoppas du har lite julledigt och går in i julen utan stress och oro.  
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...