torsdag 28 februari 2019

Sportlov




Vi har sportlov barnen och jag och i år åkte vi inte till fjällen vi älskar. Mycket därför att sambon helt enkelt behövde jobba en del under veckan men också för att väderprognosen inte var så optimal och det är ganska dyrt för en familj på fyra med liftkort och skidhyrning m.m. Även om vi älskar att vara där i stugan i skogen med fjällen nära nära. Att åka skidor hela dagarna för att sedan komma till stugan basta, laga mat och spela brädspel. Skapar ett lugn i våran lite röriga familj med många viljor. Men men det kommer fler sportlov och förhoppningsvis med lite bättre förutsättningar.

Så vi bestämde oss för att vara hemma, åka till vårat sommarhus och göra kortare utflykter. Vi har gått i skogen, grillat korv, haft picknick på en utsiktsklippa och besökt Trosa. I Trosa besökte vi bokhandeln för att spana in bokrean. Vi kom därifrån med fyra böcker och jag måste erkänna att jag verkligen älskar känslan av att gå omkring i en klassisk bokhandel. Nöjda med våra inköp gick vi till Marsipangården för gofika. Jag valde morotskaka och en cappuccino medan sällskapet valde en hallongrotta och ett stort glas jordgubbssaft. Att sitta så i en supermysig miljö och bara prata kändes så lyxigt. Ingen stress och bara med ett mål att umgås. Vi pratade om fritidsaktiviteter, skolan, kompisar, spel och om hur det skulle vara att bo i en mindre stad. Läskigt tyckte sällskapet, underbart skönt tyckte jag. Besöket i den lilla staden längst ån avslutades med en promenad längst kajen medan solen gick ner så otroligt stilla och vackert. En fin eftermiddag tillsammans.

Nu ska vi fortsätta att bara vara det sista dagarna innan skolan och cirkusen är igång igen.
/Hanna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...