tisdag 31 juli 2018

Semester och familjeliv

Så kom då äntligen semestern och min första vecka (barnens fjärde och sambons tredje) tillbringade vi på vårt landställe utanför Stockholm. Jag är inte särskilt bra på semester och om vi inte är aktiva så brukar de första dagarna skava lite i mig. I år var det så varmt första dagarna så skavet övergick till orkeslöshet i värmen. Men efter ett par dagar var de som att skavet gått över för denna gång. Och myset med familjen kunde börja. Vi har haft sena frukoster, lätta luncher och goda middagar, spelat spel och badat från morgon till kväll. Jag minns inte när jag badat såhär mycket. Med avbrott för två utflykter. Den första till Trosa för att titta på barnteater på Garvaregården, Karlsson på taket och pjäsen var både välskriven och underhållande med både sång och dans. Lilla trollungen tyckte särskilt mycket om sångerna och dansnumren. Andra utflykten gick till Saltå café och butik i Järna. Där satt vi i trädgården och fikade på rawfood kaka, muffins och glass. I skuggan under träden som vajade i vinden innan vi handlade i butiken. En bra första semestervecka helt i min smak. Nu ska vi packa för att bege oss mot fjällen vi älskar.
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...