onsdag 28 februari 2018

Sportlovs bio

Idag åkte vi med pappa/morfar och gick på sportlovs bio. Snön verkligen vräkte ner och salongen var nästan tom vilket passar mig perfekt. Inte så rörigt och inte så mycket människor och jag kan bara fokusera på familjen och filmen. Vi valde att se filmen Coco och vilken fantastisk film. Så otroligt fin och välgjord. Vi gillade den alla fem och det var väldigt mysigt att göra en aktivitet tillsammans med pappa/morfar som passade honom och oss. Min pappa har sedan jag varit liten haft alkoholproblem men trots det lyckas han vara en fin morfar och det gör mig varm om hjärtat. När jag fick barn var det som att vi hittade ett nytt sätt att umgås på och fick en finare relation till varandra. Han har aldrig varit påverkad tillsammans med oss som familj och alltid visat stor kärlek till trollungarna. Filmen fick mig att tänka på min farmor, hon var så himla försynt och lite introvert samtidigt som hon var väldigt varm. Jag tror att jag har ärvt min högkänslighet både från min mamma, min pappa och farmor. Tänk vilken tur jag har som kan känna allt det här och nu när jag är medveten om det påbörja min resa med ett nytt synsätt och nya verktyg. Idag fick jag veta att böckerna om högkänslighet har kommit så nu ska jag bara läsa dem också. Lovar att skriva mer om det. En sak jag läst om är att det är bra att sortera dagen, känslor och intryck och gärna i en dagbok så det har jag gjort. Idag kommer jag skiva om det fina timmarna med pappa/morfar, trollungarna och sambon. Och om en film som i alla fall gjorde att två av tre vuxna fällde lite tårar, ja ni kan ju gissa vilka. Hoppas ni har ett fint sportlov och blir ni biosugna se Coco, sån fin upplevelse!
/Hanna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...