torsdag 26 mars 2015

Påskfint för liten peng!

Att handla eller icke handla det är frågan? Ja ofta kan det ju vara just så. Ska man konsumera fast än man vet att vi tär på jordens resurser? Parametrarna är många gällande konsumtion, ekonomi, skapa arbetstillfällen, u-land/i-land, ekologiskt, begagnat m.m.

Mina tankar går såhär. Jag konsumerar men lagom och genomtänkt vilket betyder att jag handlar men satsar på få saker som lyfter mitt hem. Nu inför våren och påsken köpte jag tillexempel en ny löpare, små fåglar i ett paket om fyra och två nya kuddfodral med våriga färger. Mer än så blir det inte denna vår och jag är nöjd så! Till barnen och kusinerna köpte jag plåtägg som ska fyllas med ekologiskt godis, russin och någon mindre leksak. Plus påskäggen kan vi använda år efter år. Minska på slit och släng och tänka mera eko-reko!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...