fredag 27 juni 2014

Midsommarn som kom och gick

Midsommarhelgen gick så fort! Vi åkte till landet, åt gott, träffade familj och vänner. Slappnade av och tog det bara lugnt, stannade upp och andades. Åt det omtvistade jordgubbarna inte ekologiska för det hade inte kommit ännu till vår affär men svenska. Ibland är det svårt att veta vad man ska lita på en studie från år 2007, kvällspressen som skriver om överdrift av det giftiga gubbarna eller bara sunt förnuft. Jag väljer sunt förnuft men det är jag. Mina tankar går lite såhär om vi människor besprutar det flesta frukt och grönsakerna varför skulle vi skona just jordgubbar. Nej inte särskilt troligt med andra ord helst ekologiska eller från det egna landet om man kan välja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...