söndag 6 september 2020

Äntligen skogens guld

Igår tog jag en lång skogspromenad. September bjöd på härligt väder med sol och den varma tröjan som jag först hade på mig var alldeles överflödig. Jag fick gå länge för att hitta lite kantareller då marken var väldigt torr trots senaste tidens regnskurar. Mycket smått gick att se i mossan. Så om två veckor får jag nog gå ut igen. Att plocka svamp är verkligen det härligaste med hösten och att få elda i öppna spisen. Vi hann med sommarens sista dopp också under helgen i 18gradigt vatten, uppfriskande och skönt. Vi hade kunnat stanna på landet för alltid. Synd att vardag och trollungarnas träning pockade på. 
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...