onsdag 22 juli 2020

Långsamma högsommardagar



Sista arbetsveckan innan semester pågår för fullt vilket känns lite konstigt för vi har alternerat livet hemma och vid sommarstugan i flera veckor nu. Fördelarna med att arbeta största delen av tiden framför datorn och bara behöva en bra uppkoppling. Corona läget har ju också gjort att det varit så en tid. Saknar nästan det fasta rutinerna med att barnen går i skolan så att det blir vardag och helg. Nu känns det mera som om allt flyter ihop. Regniga blåsiga dagar, långa arbetsdagar. Soliga fina dagar, korta arbetsdagar. Men det är lyxigt att vara vid havet. Ta ett dopp på lunchen och efter arbetsdagen. Spela tennis med mjuk boll. Gå i skogen. Äta långa frukostar. Stillsamt och vilsamt.

På ledig tid har jag ritat en del, lyssnat massor på ljudböcker och fortsatt att promenera minst 30 minuter varje dag. En bra rutin som jag inte vill släppa vart jag än är. Önskar er en fin högsommar vart ni än är!
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...