fredag 14 juni 2019

Juni

Juni började bra med fint väder och många röda dagar. Även om det gör att i alla fall jag blir lite stressad på jobbet så är de så mysigt att få tid för att träffa vänner. På nationaldagen bjöd vi in till en lång lunch och lite krocketspel väldigt kul och dagen bjöd på många skratt både för vuxna och barn.
I trädgården växer det vi satte i pallkragarna så det knakar och jag finner sådan glädje och ro i att  avsluta varje kväll med en runda innan jag går och lägger mig. Så glad över att vi tog oss tiden, att odla äntligen! Potatisen och rädisorna har tagit sig allra bäst. Och snart kan vi nog smaka på det första jordgubbarna.
Vips sa det så hade vi haft avslutningar på alla aktiviteter och de blev dags för skolavslutning. Blir alltid så berörd på skolavslutningarna när jag tänker på att ännu ett år gott. Tänk nästa år har vi en ettagluttare och en femteklassare, men innan dess ska vi ha ett långt sommarlov. Även om min semester dröjer lite till. Trollungarna ska både vara med farmor/farfar och mormor/morfar innan dess på landet och i småstaden. Sommarens planer är ännu inte helt bestämda men en längre tid i sommarstugan och vid fjällen vi älskar ska det bli i alla fall. Längtar verkligen efter att vara i Jämtland nu. Att vakna i stugan där allt är tyst och att spendera dagarna på olika vandringsleder.
/Hanna

Trollungarna på skolavslutningen, så fint och nu är de verkligen sommar på riktigt. Sång, tal och fika summerade avslutningen i år. Vi firade efteråt genom att bowla lite senare på dagen, väldigt kul även om jag förlorade stort.


I trädgården växer grönsakerna så det knakar. Provade att ta upp en rädisa och snart måste vi nog skörda de har redan blivit ganska stora. Att vi lyckades odla lite i år i pallkragarna gör mig så glad.

Potatisen tar sig den också, så glad över att jag verkligen lyckades få ner lite olika grönsaker i de där pallkragarna något jag velat i flera år men tiden har inte funnits.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...