fredag 14 juni 2019

Boktips i juni Den lilla bistron i Bretagne



När solen värmer och kvällarna är ljusa har jag märkt att jag vill läsa böcker som gör att jag småler och blir varm inombords. Böcker som handlar om kärlek, mat och möten mellan människor. Det Nina George gör i denna bok är dock för mig ett nytt berättargrepp dels för att huvudpersonen är en äldre kvinna på över 60 år som levt med sin man i över 40 år men också för att allt är inte happy klappy. Utan i bokens början är allt ganska nattsvart. Författarens berättarröst är inte heller det jag är van vid melodin, beskrivningarna och människorna. Och kärleken till Bretagne, havet, ljuset och dofterna. Men det som fängslar mig mest är känslan av att åldras men på insidan vara samma person men lika mycket känslor, nojor och drömmar. Drömmar som man under sitt liv glömmer bort men kanske hittar tillbaka till och varje människas inre kärna.  
En fin bok om livet och hur man hittar sig själv, så otroligt läsvärd och den perfekta sommarboken.
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...