lördag 13 april 2019

Att förbereda påsken


I år blir påsken lite speciell av flera anledningar men mest för att jag ska jobba på påskafton. Som tur är följer familjen med till Öland där mitt arbete för dagen finns och vi passar på att semestra lite samtidigt. Nu hoppas jag på lite varmare väder för det är inte kul att vara ute i det här kalla vindarna. Men mycket ska hinnas med innan dess. Vi brukar köpa både påskägg och någon liten present till barnen. Förra året blev det liten legosats, mini choklad ägg, Pokémon kort, fruktgodis och varsin havrekaka med choklad. I år får vi se vad vi får till men det blir lite påskfirande i alla fall. Efter arbetsdagen ska vi ta in på hotell och äta påsk buffé och det ska bli så mysigt att besöka solen och vindarnas ö.
/Hanna   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...