onsdag 14 juni 2017

Att fira sommarlov!


I fredags hade stora trollungen skolavslutning med sång, tal och fika i klassrummet. Jag vet inte hur ni är med skolavslutningar men jag fäller alltid en tår eller två till barnens sånger. För att fira ordentligt hade jag tagit ledigt från jobbet så efter avslutningen cyklade vi till vår lokala restaurang och åt en riktigt härlig finlunch. Jag valde lax och färskpotatis och trollungen valde spagetti med köttfärssås. Vi avslutade måltiden med jordgubbar och grädde. Vi brukar ge trollungarna varsin sommarpresent efter avslutningarna men inte riktigt hunnit klart med det i år så det fick vänta till i tisdags kväll. Det fick vandringsryggsäckar, fiskespön och ett hemmagjort häfte med sommarkuponger. Sommarhäftet innehöll kuponger till glass, fiske, tur med båten, besök på Kolmården, tur på fjället m.m. En riktigt bra grej tyckte trollungarna och nu ser vi fram emot en lång skön sommar, vi vuxna ska bara få lite semester också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...