tisdag 26 maj 2015

Och så besökte vi Junibacken!

I fredags var vi lediga trollungarna och jag. Brukar vara lite dålig på att ta mig iväg på egen hand men båda men Junibacken har vi velat besöka ett tag nu men inte fått till det så nu fanns ingen återvändo. Så vi tog bussen, tunnelbanan och spårvagnen ut till Djurgården. Styrde våra näsor mot Junibacken och gick dit.

Besöket varade i 3,5 timmar och barnens favoriter var sagotåget och villa villerkulla. En fin dag men lite dyrt om ni frågar mig! Tips ta med egen fika och lunch och fika i parken (mycket eko-reko på restaurangen dock), fika för oss tre kostade 174 kr och då beställde vi två små festisar, två glassar, en chokladboll och en cappuccino! Som tur var hade vi med frukt hemifrån och åt lunch vid grillkiosken innan för 100 kr. Djurgården är ju lite av ett turistparadis så priserna kanske är därefter. Rolig och fin dag och jag kommer att göra mera saker med killarna ensam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...