tisdag 19 maj 2015

Och så bakade vi glutenfria scones!

Ibland hittar man rätt med ett recept och ibland går det en bara förbi och man gör det inte igen. I helgen hittade jag rätt med en tvist på ett recept jag hittade på nätet på glutenfria scones. Väldigt enkelt och gott! Vi åt våra med smör och hemmagjord sylt på hallon och röda vinbär.



Glutenfria scones:
2 dl glutenfri mjölmix
2 dl mandelmjöl
0,5 dl kokosmjöl
2 tsk bakpulver
2 dl filmjölk
50 gram smör
1 nypa salt

Blanda alla torra ingredienser. Tärna i smör och häll i filmjölken. Blanda med fingrarna. Rulla till bollar och lägg i muffinsformar. Tryck till och skåra med en kniv. Grädda i ugnen ca 10 minuter på 250 grader.


Det här receptet kommer vi att göra många gånger jag och trollungarna, så mumsigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...