tisdag 7 oktober 2014

Äppelmos och sjukstuga

Vi har sjukstuga så vad passar inte bättre än att göra äppelmos. Tre fina burkar blev det. Gillar livet med trädgård även om jag fortfarande lär mig och att ha fruktträd är en utmaning. Vi är inte självförsörjande på frukt vilket jag tycker är synd men det är något speciellt med egengjord mos och juice i alla fall. Min tanke var ju att desto mera vi odlar desto mindre behöver vi handla och om man förenklar alla leden desto mindre behöver man jobba utanför hemmet. Väldigt naivt av mig boende i en förort till Stockholm med höga banklån som många andra.  Trevlig eko-reko tisdag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...