fredag 2 maj 2014

Drömmen om självförsörjning av grönsaker, frukt och bär

Just nu drömmer jag om självförsörjning av grönsaker och frukt. Jag ser framför mig hur det 6 pallkragarna är fyllda av olika läckerheter. Rotfrukter i en, örter i en, salladssorter i en, zucchini och gurka i en, potatis i en och den sista fylld med rabarber och jordgubbar. Hur vi går ut och plockar direkt ifrån landet till ljuvliga middagar. Just nu är allt dock en dröm för pallkragarna ekar tomma och inte ens ett litet frö har vi fått ner i jorden.

Hoppas dock att vi hinner få igång lite odling på tomten innan sommarn kommer igång. Vi börjar i helgen med att köpa vinbärsbuskar och hallonbuskar. Och sen får vi se drömmen lever vidare om ett självförsörjande eko-reko liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...