tisdag 15 januari 2013

Tjat tjat tjat

Här hemma tjatas det om glass. Glass i stora lass är definitivt en last som jag har och delar detta intresse med min stora trollunge. Vi älskar all sorts glass och våra somrar är fyllda av små utflykter med glass. Men nu är det inte sommar och vi försöker vara bra föräldrar som inte skapar ett så stort sockerberoende. Svårt det där hur man ska tänka med alla dessa godsaker fredagsmys, lördagsgodis och söndagsfika. Min filosofi är lite så här ska vi fika eller ha mys eller äta godis ska vi äta bra grejer gjorda på riktiga råvaror, medveten konsumtion även när det gäller sötsaker. Ekologiskt och Fairtrade så länge det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...