onsdag 21 november 2018

Svåra dagar för mig som högkänslig

Jag tror att vi alla har svåra dagar. Dagar som vi helst vill undvika, stoppa under huvudkudden och bara glömma. För mig är det dagar som är högintensiva med fullspäckade scheman där man ska vara kreativ och delaktig från morgon till kväll på jobbet. Och dessutom när arbetsdagen är slut delta i sociala aktiviteter och äta middag tillsammans. Jag pratar så klart om verksamhetsplanering. Sedan jag började jobba har dessa ca 2 dagar per år på hösten varit det värsta jag vet. Man kommer inte undan man hinner aldrig landa i sig själv och man känner sig alltid som en urvriden trasa efteråt. Själv brukar jag vara så trött mot slutet att jag blir illamående. Och imorgon är det dags igen. Jag fasar men i år har jag ett mål. Jag ska utifrån min förmåga försöka skapa en bra dag för mig själv. Jag ska gå undan på lunchen och ladda batterierna med en promenad och jag ska ta en paus mellan arbetsdagen och middagen för att summera mina tankar och meditera i 10 minuter. Önska mig lycka till! /Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...